Ana Sayfa
İş Yeri Uygulaması

İş Yeri Uygulaması

2023 Yaz döneminde iş yeri uygulaması yapacak öğrenciler aşağıdaki hususları dikkate alarak uygulamaları gerçekleştirmelidir;

1- Öğrenci, iş yeri uygulamasını gerçekleştireceği kurum/kuruluşla kendisi irtibata geçecek ve başvuru için gerekli bilgileri (başvuru alınıp alınmadığı, iletişim bilgileri, adres bilgileri, varsa ekstra olarak talep edilenler vs.) toplayacaktır. (Sakarya Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü’ne bağlı kuruluşlarda uygulama yapacak öğrenciler ilk aşamada sadece online başvuru formunu doldurmalıdır. Bakanlık onayı gelmesi sonrasında kurumla ilgili başvuru ve imza süreçlerini yürütmelidir).

2- Öğrenci, iş yeri uygulamasını gerçekleştireceği kurum/kuruluş seçiminde mevcut personel arasında sosyal çalışmacı bulunmasına dikkat edecektir.

3- Başvuru tarihleri 3 Mayıs – 17 Mayıs arasıdır. Uygulama tarih aralığının belirlenmesi öğrenci sorumluluğundadır. Öğrenci, 28 veya 56 gün süreli iş yeri uygulamasını gerçekleştirilebilecek tarih aralığını net bir şekilde belirleyerek (resmi tatilleri dikkate alarak) başvurusunu yapacaktır.  Öğrencinin yaz dönemi uygulamasında devamsızlık hakkı bulunmamaktadır.

4- Her öğrenci, “İş Yeri Uygulaması Başvuru Formu”ndan 3 nüsha çıktı alarak eksiksiz bir şekilde doldurmalı ve ilgili yerlere imzalatmalıdır. Dekanlık imzası için Dekanlık Staj Birimine gidilmelidir. Uygulama başlamadan önceki son 10 gün içerisinde Dekanlıktan sigorta girişleri yaptırılmalıdır.

5- Uygulama yapılacak kurumun üst yazı istemesi halinde “Üst Yazı Taslağı” başlıklı word dosyası, başvuranın bilgilerini içerecek şekilde doldurulacak ve online başvuru formuna yüklenecektir. Word dosyasının adına öğrenci adı yazılmalıdır.

6- Yapılan başvurular değerlendirilecek ve ardından uygun görülen başvurular için resmi izin yazısı oluşturulacaktır. Bu sürecin (değerlendirme ve izin yazısı oluşturma) ortalama 7-14 iş günü sürebileceği dikkate alınarak uygulama tarihleri belirlenmelidir.

7- Uygun görülmeyen başvurular hakkında öğrencilere formda verdikleri iletişim numaraları üzerinden bilgilendirme yapılacaktır.

8- Gerçekleştirilecek iş yeri uygulaması süresince doldurulması gereken formlar ekte yer almaktadır. İş yeri uygulaması bitiminde “Kurum Devam Çizelgesi”nin ve “İş Yeri Uygulaması Değerlendirme Formu”nun kapalı ve mühürlü zarf içerisinde bölümümüze teslim edilmesi gerekmektedir. Aksi halde iş yeri uygulaması değerlendirilmeye alınmayacaktır.

9- Uygulama gerçekleştirilen kurumun amiri tarafından onaylı olacak şekilde, öğrenci bilgilerinin ve uygulama tarih aralığının yer aldığı uygulamanın başarıyla tamamlandığına dair resmi yazının bölüme teslim edilmek üzere alınması gerekmektedir. Aksi halde iş yeri uygulaması değerlendirilmeye alınmayacaktır.

10- İş yeri uygulaması sürecinde öğrencilerin günlük uygulamalarını yazacakları defter tutulması gerekmektedir. Aksi halde iş yeri uygulaması değerlendirilmeye alınmayacaktır.

11- İş yeri uygulaması sonunda ekte yer alan “İşveren Öz değerlendirme Formunun” kurum/kuruluşta bulunan ilgili personele doldurtulması gerekmektedir.

12- İş yeri uygulamalarının Önceki Öğrenmelerin Tanınması kapsamında gerçekleştirilecek Muafiyet Sınavlarının başvuru tarihleri içerisinde –Eylül ayının ilk haftasını geçirmeyecek şekilde- (gelecek yılın akademik takvimi belli olunca duyurulacaktır) bölüme evrakları yetiştirecek şekilde tamamlanması gerekmektedir. Muafiyet sınavlarının başvuru tarihleri akademik takvimde ilan edilmiştir.

13- Muafiyet sınavları (gelecek yılın akademik takvimi belli olunca duyurulacaktır) tarihlerinde yapılacak olup muafiyet sınav takvimine ilişkin duyurular için bölümümüz web sayfası takip edilmelidir.

14- Muafiyet sınavlarında başarılı olan öğrenciler ilgili derslerden “MU” harf notu alacaklardır.

15- Muafiyet sınavlarıyla ilgili Üniversitemizin “Önceki Öğrenmelerin Tanınması Senato Esasları” ekte yer almaktadır.

16- İş Yeri Uygulaması defteri olarak ekte verilmiş olan dosya kullanılacaktır. Kapak sayfasının bilgisayar ortamında doldurulması zorunludur. Günlük uygulamaların yazılacağı bölümler okunaklı bir şekilde elle yazılabilir veya bilgisayar ortamında doldurulabilir. Doldurulan defterler spirallenerek teslim edilmelidir. Defterde istenen her bir bilginin tam olması gerekmektedir (bilgiler, fotoğraf, imzalar vb.).

17- Yaz dönemi uygulamalarında devamsızlık hakkı bulunmamaktadır. Dönem içindeki derslerden muafiyet kazanılabilmesi için muafiyet sınavlarına başvurulması ve başarılı olunması şartı aranmaktadır.

Önemli: Her öğrenci online başvuru formunu doldurmalıdır.

Önemli: Öğrencilerimiz uygulama sürecinde rapor alması halinde aynı gün içerisinde rapor durumunu Dekanlık Staj Birimi’ne bildirmelidir. Aksi halde ortaya çıkabilecek mali sorumluluk öğrenciye aittir.

Süreçle ilgili Arş. Gör. Cengizhan AYNACI ile irtibata geçebilirsiniz.